martiko
martiko

Transporter MT- LB

MT- LB radziecki gąsienicowy transporter opancerzony skonstruowany pod koniec lat 60. MT-LB został skonstruowany jako ciągnik artyleryjski przeznaczony do holowania armat przeciwpancernych T-12 kalibru 100 mm. Produkowany w Polsce w Huta Stalowa Wola.więcej >

SKOT

Średni Kołowy Opancerzony Transporter – kołowy, czteroosiowy transporter opancerzony produkcji polsko-czechosłowackiej. Opracowany w Czechosłowacji pod koniec lat 50-tych. więcej >

FV- 432

brytyjski opancerzony transporter gąsienicowy. Produkowany w Wielkiej Brytanii jako wóz bojowy przeznaczony do transportu piechoty. W późniejszym okresie na podwoziu Fv 432 produkowano transportery o różnym przeznaczeniu więcej >

Nasza oferta

Organizacja militarnych imprez integracyjnych to nasza specjalność. Od kilku lat zajmujemy się profesjonalnym przygotowaniem spotkań integracyjnych o charakterze militarnym. Nasza ekspozycja pojazdów militarnych i sprzętu wojskowego w miejscowości Jasieniec jest otwarta dla Państwa od poniedziałku do soboty w w godzinach 8:00 - 18:00.

Ponizej prezentujemy skrócony prszykładowy cennik naszych usług:

Ekspozycja pojazdów i sprzętu wojskowego 20 zł osoba .

Czas trwania imprezy 4-5 godzin.

Przejażdżki pojazdami wojskowymi.

SKOT 15-20 min minimum 10 osób 15 zł osoba
FV 432 15-20 min minimum 7 osób 30 zł osoba
MT-LB 15-20 min minimum 7 osób 40 zł osoba

Posiadamy inne pojazdy wojskowe takie jak Uaz, Ural, Star 660 i Star 266, Ził, którymi też istnieje możliwość przejażdżki po naszym poligonie. Niewątpliwą atrakcją naszej ekspozycji są

  • armata dywizyjna D-44
  • działo B-10,
  • ręczny karabin maszynowy DP,
  • karabinek AK-47

W naszej ofercie proponujemy Państwu organizację zabaw, zawodów i gier wraz z ogniskiem i wojskową grochówką. Specjalnością naszej kuchni jest grochówka na boczku wędzonym z porcją kiełbasy z kuchni polowej z możliwością podania pod namiotem wojskowym.

Grochówka
inimum 30 porcji 15 zł 1 porcja
Kiełbasa z ogniska z dodatkami - 10 zł 1 porcja

Podczas pobytu zapewniamy miłą atmosferę niezapomniane wrażenia i dobrą zabawę Jesteśmy gotowi dostosować naszą ofertę do Panstwa potrzeb - zapraszamy do kontaktu.

Wszystkie ww. kwoty są cenami netto.

SKOT (Střední Kolový Obrněný Transportér

Średni Kołowy Opancerzony Transporter - kołowy, czteroosiowy transporter opancerzony produkcji polsko-czechosłowackiej. Opracowany w Czechosłowacji pod koniec lat 50-tych. Do jego budowy wykorzystano podzespoły z samochodu ciężarowego Tatra oraz Praga. W trakcie prób nad prototypami transporterem zainteresowała się Polska w wyniku porozumienia doszło do wspólnej produkcji transportera którego w Polsce nazwano SKOT. Na uzbrojenie Wojska Polskiego oraz armii Czechosłowacji wszedł w 1963 r. Transporter eksportowany był również do krajów Europy Środkowej głównie krajów arabskich.

Był to jeden z najnowocześniejszych i najlepszych kołowych transporterów opancerzonych. Posiadał nowoczesny układ napędowy ,półautomatyczną skrzynię biegów Wilson, niezależne zawieszenie i centralny układ pompowania kół. Ponadto posiadał wodoszczelny kadłub oraz śruby dzięki czemu mógł pływać po wodzie. Posiadał też wyposażenie (system filtrów) które chroniło załogę przed skażeniem chemicznym.

MT-LB

MT- LB radziecki gąsienicowy transporter opancerzony skonstruowany pod koniec lat 60. MT-LB został skonstruowany jako ciągnik artyleryjski przeznaczony do holowania armat przeciwpancernych T-12 kalibru 100 mm. Produkowany w Polsce w Huta Stalowa Wola.

Z czasem zaczęto wykorzystywać go w roli lekkiego transportera opancerzonego będącego w Układzie Warszawskim odpowiednikiem amerykańskiego M 113. Na podwoziu MTLB zbudowano także szereg innych pojazdów, zarówno pomocniczych jak i bojowych. MT-LB jest produkowany w Polsce przez HSW. Na uzbrojeniu Wojska Polskiego znajduje się kilkaset pojazdów o różnym przeznaczeniu wykorzystujących podwozie MTLB. Jako pojazdy łączności, dowodzenia, zabezpieczenia technicznego, zakłócania, rozpoznania chemicznego, ewakuacji medycznej i radar.

FV- 432

FV- 432 – brytyjski opancerzony transporter gąsienicowy .Produkowany w Wielkiej Brytanii jako wóz bojowy przeznaczony do transportu piechoty. W późniejszym okresie na podwoziu Fv 432 produkowano transportery o różnym przeznaczeniu między innymi jako niszczyciel czołgów, radar, działo samobieżne, pojazd rozpoznawczy i wóz dowodzenia. Pojazdy serii FV430, służące w armii od lat 60. XX wieku, pozostają w służbie do dnia dzisiejszego pomimo wprowadzenia nowocześniejszych pojazdów z rodziny CVR(T) oraz Warrior. Większość pojazdów FV432 uzbrojona jest w karabiny maszynowe L7 GPMG lub Bren oraz wyposażona w wyrzutniki granatów dymnych.

Star 660

Polski terenowy samochód ciężarowy - Model ten stanowił unowocześnienie produkowanego w Polsce w Starachowicach od 1958 roku samochodu ciężarowego Star 66 . W wyniku zebranych doświadczeń oraz uwag wojska postanowiono unowocześnić oraz w lepszym stopniu dostosować ten pojazd do wykonywania zadań jakich przed nim stawiano. Produkcję zmodernizowanego modelu o oznaczeniu Star 660M1 rozpoczęto w 1965 roku a zakończono dopiero w 1983r pomimo wprowadzenia do produkcji samochodu Star 266 w 1968r.

Do napędu Stara 660M1 zastosowano polski, 6-cylindrowy, rzędowy silnik benzynowy o mocy 105 KM. Jednostka napędowa zblokowana została z 5-biegową manualną, niezsynchronizowaną skrzynią biegów, mechanizmami blokadowymi napędów.

Star 660M1 wyposażany był w otwartą, dwuosobową kabinę wagonową brezentowym składanym do tyłu dachem oraz dwudzielną przednią szybą. Jako pojazd wojskowy produkowany był w różnych zabudowach takich jak żuraw samochodowy, radiostacja, koparki, pontonowy, pomocy medycznej i technicznej,

Star 266

Terenowy samochód ciężarowy średniej ładowności produkowany w Polsce w Starachowicach. Premiera pojazdu w 1969r. Okres produkcji 1973-2000r Pojazd zaprojektowany do przewozu ludzi i ładunków po szosie i w terenie oraz holowania przyczepy. W wojsku pojazd przeznaczony do przewozu piechoty i zaplecza technicznego. W różnych zabudowach wykorzystywany w wojsku jako pojazd łączności , zabezpieczenia technicznego, pojazd medyczny, dowódczo-sztabowy, generator dymu, odkażania chemicznego, żurawie samochodowe, koparki oraz stacje radiolokacyjne.

W Wojsku Polskim jako pojazd wykorzystywany jest do dziś. Ponadto wykorzystywany jest w armii państw Angoli, Birmy, Jemenu, Libii, Węgier, ZSRR.

Dane techniczne:
- silnik wysokoprężny- bezpośredni wtrysk paliwa - 6-cylindrowy o mocy 150 KM
- masa własna 7350 kg
- 5 biegowa skrzynia biegów
- napęd na wszystkie koła z reduktorami i blokadami
- stosowano wyciągarki do 6 ton

Ził 131

Samochód ciężarowy produkowany w Rosji przez firmę Ził latach 1966-2002 w początkowej wersji jako pojazd z przeznaczeniem tylko dla wojska.

Do napędu pojazdu użyto silnika benzynowego V 8 o pojemności 8 litrów gdzie przeniesienie napędu na wszystkie trzy osie odbywało się przy pomocy 5 biegowej skrzyni biegów, reduktorów i blokad. Pojazd produkowany w różnych wersjach zabudowy, medycznej, radiolokacji, pomocy technicznej, łączności ciągnika siodłowego.

URAL 375

Ciężarowo-terenowy samochód produkowany w ZSRR od początku 60 lat XX wieku w fabryce Ural AZ która od 1979r zastąpiła w Armii Radzieckiej ciężarówkę Ził i stała się podstawowym samochodem ciężarowym w ZSRR. Pojazd służył głównie do transportu piechoty i zaopatrzenia oraz wyrzutni rakiet i zabezpieczenia technicznego wojska.

UAZ 469B

Rosyjski samochód terenowy produkowany w latach 1972-2007. Pojazd produkowany w Rosji dla wojska i innych służb mundurowych a później i cywili. Prosta a zarazem wytrzymała konstrukcja sprawdzała się różnych warunkach bojowych.

Przeznaczony dla wojska jako lekki pojazd transportowy, pojazd łączności. Modernizowany do 2007r przechodził wiele zmian unowocześniano układ zasilania paliwem, układ hamulcowy, układ napędowy i kierowniczy. Uaz posiadał napęd na cztery koła z 2 stopniową skrzynią redukcyjna z czego dołączany przedni most. Pojazd używany był niemal w każdym konflikcie zbrojnym po roku 1972.

Armata dywizyjna D - 44 85 mm

Armata holowana przeciwpancerna produkowana w ZSRR w fabryce Uralmasz od 1943r do 1944r jak prototyp a następnie w 1945r ruszyła produkcja seryjna. Znajdowała się na wyposarzeniu Polskiej Armii do 2005r Armata posiada lufę monoblokową, bruzdowatą na końcu której znajduje się hamulec wylotowy. Wyposażona jest w celownik mechaniczny do strzelania z zakrytych stanowisk i optyczny do strzelania na wprost.

Działo bezodrzutowe B-10

Działo produkowane w ZSRR skonstruowane w latach 50 . Ponadto produkowane również w Chińskiej Republice Ludowej jako B-65. Ma gładkościenną lufę zamocowana na trójnogu. Do trójnogu mocowane koła ułatwiające przetaczanie na niewielkie odległości. Lufa zakończona zamkiem z pojedynczą dyszą zapewniającą bezodrzutowość. Celownik optyczny mocowany z lewe strony lufy .Z działa można było wystrzeliwać pociski kumulacyjne i odłamkowe. Używane przez większość krajów Układu Warszawskiego w tym i Wojsko Polskie.

Katabin AK 47

Projektant Michaił Kałasznikow - Karabin automatyczny produkowany seryjnie od 1946r do chwili obecnej w ZSRR. Po 1956r produkowany również w Polsce i innych państwach, Rumunii, Węgrzech, Chinach, Bułgarii, Finlandii. AK 7.62mm trafił do chwili obecnej na uzbrojenie 55 armii na całym świecie .

Polskie oznaczenie kbk AK 7,62mm potocznie Kałasznikow.

Kuchnia Polowa KP 340

Karabin maszynowy DP

Ręczny Karabin Maszynowy Produkowany od 1927-1945r w ZSRR jako podstawowy ręczny karabin maszynowy armii radzieckiej . Nazwa DP jest skrótem od Diegtiariow Piechotnyj – karabin maszynowy Diegtiariowa. Poza wersjami przeznaczonymi dla wojsk lądowych istniały specjalizowane, pokładowe wersje DP – DA i DT.

Galeria foto



 
projekt i budowa serwisu - hgp.pl studio graficzne

 

strona główna strona główna
Powrót na górę strony